Friday, June 28, 2013

hebrew

נסיעה לחו"ל ,לחופשה מקומית, לשייט ימי בקיצור כל מה שמביא אותכן לשינה בחדר משותף , מצריך ובעיניי מחייב ! רשימת תיאום ציפיות מראש. שמעתי וחוויתי חווית נסיעות שלמדתי מהן את מה שאני יודעת היום . שיעור ראשון וחשוב שהפנמתי : לא לצאת בשלישיה! עדיף אחת טובה ,מאשר אחת טובה ושניה פחות. לזכור מ"שלוש יוצאת אחת" לפחות תדאגי שזאת לא תהיה את. מחייכת . שיעור שני להחליט לא להיות "חייבות כספים" מיד להחזיר. על קנית כרטיס רכבת ,ארוחה, או סתם "תני לי חמש יורו" מיד להתאפס. באם את מזמינה בכייף, אל תצפי שיחזירו לך בהזמנה , התייחסות לכסף לובשת כל מיני צורות שלפעמים לנו, שיש לנו את היחס שלנו לכסף, קשה לעכל או להבין. איך היא קונה מותג במחיר לא שפוי, כמובן בעיניך, ומצד שני, כמה יורו על קפה בישיבה היא לא תוציא. לא עניינך. על מה שעניינך, נדבר בהמשך. מה שעניינך כן הוא מה היא רמת המלון? האם להתפנק או להתבעס במלון מעפן כדי שיהיה כסף לקניות? אני אוהבת באמצע. אני באה ממקום שאני מאמינה שנסיעה עם חברה חייבת להיות בגדר " יו ... איזה כייף יהיה לנו ". מי שמכירה אותי יודעת , אני זורמת בזרם שלי, אני לא זורמת בכל זרם. יש לי ימבה של מינוסים: אני יכולה להיות מעצבנת ,חופרת , מבקרת חודרנית , מבטלת מקומות בקלות , מקשקשת עם זרים לעצבים של זאת לידי. אבל גם יש לי דברים חיוביים, לא מעשנת, לא מודדת חולצה בעשר יורו שעתיים. נוהגת בחו"ל , קוראת מפות , לפעמים מצחיקה ,שאלו את חברתי גילה לוי על צחוקים בחצות בחדר במלון. מביאה לטיולים את היותי שועל בותיק נסיעות. מומחית לקבלת חדר טוב יותר במלון עם טיפ שמן לאיש קבלה, שנקבל פינוק, מגיע לנו ! מסתדרת עם הרבה משונים, מזהה מצבים , אוהבת אנשים בכל מקום, איו לי מגבלות אכילה, לא כשר, לא צמחונית , לא שונאת פסטה או פיצה הלוואי ... לא "לומדת תפריטים", מכירות את האלו שעושות עבודת דוקטורט מהתפריט? מחזירות מנות, מתלוננות כרוניות .יו כמה אני שונאת. מסרבות לאכול במקום פושטי כי זה לא נראה להן, או חלילה קנית מצרכים לחדר במלון, מתה על פיקניק בחדר במלון. חברתי אילנה אלופה בזה. גם סופרת לי קלוריות הבת אלף. חזרה אלי : מטיילת רחובות אובססיבית , מלכת ההליכה בחו"ל , בתי קפה חמודים עם אינטרנט חופשי. כן חייבת להשאר מחוברת לפייסבוק ואינסטגרם . מביאה איתי לחדר במלון . ערכה לכייף , קצף אמבטיה מעולה מתחלקת איתו בשמחה, קלפים למשחק בשניים , מטהר אוויר, כן כן תתפלאו , מגבונים לחים , סרטים בערימות , אני מתה על סרטים בחצות . שירים שיהיה שמח מהאי טונס. לא מבזבזת זמן על קניות של שטויות. הכי חשוב מצלמת אותן בשפע. ובכל זאת מי לא תסע איתי ?או אני איתה... אנטרופולוגיה זה לא נושא שמעניין אותה. כמשמעותה לגבי : כל אדם שנקרא בדרכי ,יכול ללמד אותי משהו ולמה לא בעצם? והיא חמוצה לזרים. חסרת עצמאות מעשנת שותה חופשי אלכוהול ליד כוס המים שלי ומחלקת את החשבון "חצי חצי". חולת קניות אובססבית והכי גרוע: לא מחליטה אחרי עשרים מדידות. לא הולכת ברגל כי "זה רחוק , חם , קר , גשם זה קשה" . המצלמה שלי השימוש בה שלי מעצבן אותה ,אבל מבקשות שאני אצלם אותה מאה פעמים. לא מעניין אותה לחפש קפה עם אינטרנט חופשי. אותי זה מאד מעניין. קמצנית טייפים : במסעדות , או לאיש המזוודות או "למה לתת טייפ בארוחת בוקר? זה הרי כלול במחיר של המלון" אותי זה מרתיח. כן ,זה ענייני ,כי אני ישובה במסעדה ומגיע החשבון ,את לא תגידי לי "אני לא משאירה טייפ". זאת הפעם האחרונה שראית אותי ,אכלת איתי או נסעת איתי. ובכלל "רדי מאוטובוס חיי". המטאפורה שלי , שחיי הם אוטובוס מלא נוסעים ,עולים ויורדים ,תחנות קצרות ארוכות עם מסלול משתנה וכמובן שיש שיושבים ויש שעומדים שמחכים למישהו שירד. תמיד יש מישהו שיורד. מתלבשת שעות ,מתאפרת שעתיים. החדר במלון מבולגן "בשביל מה אני במלון ? שיסדרו לי" ובנתיים אני חיה איתה בדיר חזירים. בקיצור ,רשימה חשובה לעיון. לפני הטיול. מליסה האמריקאית~מתלבשות מתאפרות ומבלות באוניה .אין אין על שייט ימי חברתי אילנה ואני בבולוניה. גילה ואני ברומא קסום~ אין איו על הצחוקים עם דליה בן ארי. נסעו למלא מקומות בעולם ~תמיד משתוללות יחד~ חברתי קארין ההולנדית ,מעולם לא נסעתי איתה , אני מכירה אותה 32 שנה .אנחנו נוסעות לקרוז באוגוסט הקרוב. אז הבנתן בנות? מנטרה חייבת להאמר לפני הנסיעה "באנו לכייף ,נעביר הלאה מצבים ומילים" ובודאי לא נפרוץ בבכי ברכבת בדרך, כי אז אני פותחת ג'ורה כן, ברכבת. באם את מייללת ברכבת ,אני מוציאה את הטריפוליטאית שבי - מיד. מחייכת... למרות שזה היה ממש, אבל ממש לא מצחיק. יש לי רשימה חמודה , דווקא באנגלית ,של תיאום ציפיות , אני מקריאה , או שולחת לחברות הדוברות אנגלית שלי , הן צוחקות איתי לפני, אך עדיף מאשר נבכה אחר כך. נסיעה טובה בנות לא לשכוח : "באנו לכייף".

No comments:

Post a Comment